سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار صنعتی

ابزار صنعتی

 ابزار صنعتی چیست؟

ابزار صنعتی یکی از اصلی ترین پایه های راه اندازی دستگاه ها و ماشین آلات مختلف در کارخانجات و محیط های صنعتی می باشد که از نظر تنوع در سطح بسیار بالایی قرار دارد. ابزارآلات صنعتی برخلاف ابزارهای خانگی اغلب برقی و بادی بوده و کمتر با نیروی محرکه دست عمل می کنند. به همین خاطر است که از نظر قیمت کمی نسبت به سایر انواع ابزار گران تر می باشند. قبل از خرید ابزار صنعتی پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را بخوانید تا با پاسخ سوالاتی از قبیل ابزار آلات صنعتی چیست، انواع ابزار آلات کدامند و قیمت ابزارهای گوناگون چقدر است آشنا شوید. با فروشگاه ابزار صنعتی ابزار مال همراه باشید.

کاربرد ابزار صنعتی

تعمیر، نصب و استفاده از ماشین آلات صنعتی همیشه نیاز به ابزارهای مختلفی دارد که نه تنها در تسهیل کار کمک زیادی می کند، بلکه دقت و درستی انجام کار را نیز تا حد زیادی تضمین خواهد کرد. کاربرد ابزار صنعتی بسیار گسترده بوده و در تمام صنایع و کسب و کارها از قبیل تاسیسات کارخانجات، تراشکاری، پالایشگاه ها، معادن و هر یک از کسب و کارهایی که با ماشین آلات بزرگ و صنعتی در ارتباط می باشند از آنها استفاده میشود. به طور کلی می توان گفت استفاده از ماشین و دستگاه های مختلف در کارخانجات و سایر محیط های کاری بدون ابزارآلات مختلف برقی و بادی و مکانیکی تقریبا غیر ممکن می باشد و حتی باز کردن یک پیچ ساده نیز در این محیط ها بدون پیچ گوشتی های صنعتی با مشکل مواجه میشود.

انواع ابزار صنعتی

ابزارهای به کا رفته در صنعت با توجه به نیرو محرکه مورد نیاز برای کار کردن آنها به گروه های مختلفی تقسیم می گردند که از مهم ترین آنها می توان به ابزارهای صنعتی بادی و برقی و دستی اشاره نمود. البته برخی از آنها از نوع بنزینی و گازوئیلی نیز می باشند که در شرایط مختلف می توان از آنها برای دست پیدا کردن به هدف اصلی استاده نمود.

ابزارآلات صنعتی برقی

با توجه به اینکه کار کردن در محیط های صنعتی و انجام فعالیت های مختلف از قبیل سوراخ کردن ورق های فلزی ضخیم، باز و بستن پرچ و مهره ها و حتی اندازه گیری محیط های مختلف نیاز به نیروی زیادی دارد، در نتیجه نمی توان از ابزارهای دستی برای این منظور استفاده نمود. ابزار صنعتی برقی که در اغلب مواقع قابل شارژ می باشند، سرعت عمل انجام کارهای مختلف را تا حد زیای افزایش داده و باعث میشود تا کارها با دقت و ظرافت بالایی انجام شوند. از پرکاربردترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دریل، بتن کن، چکش تخریب، پیچ گوشتی برقی و شارژی، اره برقی، فرز، آچار بکس برقی، اینورتر و دستگاه جوش، دمنده، جارو برقی و شارژی، پولیش، سشوار صنعتی، کمپرسور هوا، سمباده لرزان، کارواش، سمباده نواری و غیره از جمله نمونه های بسیار پرکاربرد در صنعت می باشند که کارایی بالایی دارند. نکته مهم اینکه اغلب این وسایل و ابزارآلات را می توانید با باتری و در محیط هایی که به نیروی برق دسترسی ندارید نیز استفاده کنید. استفاده از باتری های قابل شارژ با طول عمر و بازدهی بالا باعث میشود تا کارایی دستگاه در شرایط مختلف تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

ابزار صنعتی بادی

ابزار بادی بخاطر عدم نیاز به انرژی الکتریکی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده و کاربرد آن در صنایع مختلف بسیار گسترده است. از پرکاربردترین ابزارهای بادی می توان به پیستوله بادی، کمپرسور باد، منگنه کوب، میخکوب، پولیش بادی، آچار بکس ضربه ای بادی، آچار جغجغه بادی، سمباده بادی، فرز انگشتی بادی و پرچ کن بادی اشاره نمود.

ابزارآلات بنزینی و گازوئیلی

در دنیای پر از تنوع ابزارآلات منبع انرژی مورد نیاز برای تحرک بخشیدن به ابزار بسیار متنوع می باشد و در برخی از بنزین و گازوئیل برای کار کردن ابزار استفاده میشود. این ابزارها نه تنها در صنعت، بلکه در باغبانی و کشاورزی نیز کاربرد زیادی دارد. اره زنجیری بنزینی، اره درخت بر، علف زن بنزینی، موتور برق، کولتیواتر (تیلر) از جمله این موارد می باشد.